Vilkår og betingelser

GARANTIVURDERING AV CONTROL PRO-SERIEN (250/275/350) Garantivurderingen utføres av Orkla House Care på denne serien. Garantien dekker kun produksjonsfeil fra produsent. Manglende rengjøring, slitasje, feilhåndtering, dårlig lagring eller demontert malesprøyte dekkes ikke av garantien. Kontroller at malesprøyten er skikkelig rengjort og fri for åpenbare ytre påvirkninger.

Butikk og kunde må være klar over følgende: Når Orkla House Care mottar utfylt reklamasjon, evaluerer de først om det er hensiktsmessig å ta sprøyten inn til garantivurdering. Er det hensiktsmessig bestiller Orkla House Care henting av malesprøyten i butikk. Mer informasjon kommer på e-post til butikk så fort reklamasjonen er vurdert.

Ved godkjent garanti: Malesprøyten blir reparert hos Orkla House Care og returnert til butikk uten kostnad. Hvis malesprøyten ikke kan repareres, får butikken en e-post om å gi ut en tilsvarende malesprøyte av samme modell vederlagsfritt, eller gi kunden pengene tilbake. Butikken melder inn til grossist og mottar en kreditnota.

Ved avslått garanti: Orkla House Care avviser garantien på e-post til butikk, og gir et kostnadsestimat på reparasjonskostnader. Det er butikkens ansvar å holde dialogen med kunden. NB! Ved avslått garanti, blir det belastet et gebyr for brukt tid hos serviceverksted (778,- eks. mva/time), skrotning (ca. 350,- eks. mva) og den faktiske fraktkostnaden. Orkla House Care fakturerer butikk, og det er butikkens ansvar å få beløpet refundert av kunde.

Kvittering: Viktig at kvitteringen vedlegges reklamasjonen som en pdf eller et bilde. Uten kvittering kan det ikke vurderes om det er en garantisak eller ikke.

—-

GARANTIVURDERING AV CONTROL 150, W575, W590, W600 & W690 Garantivurderingen gjøres av butikk i samråd med butikkens Jordankonsulent. Her avgjøres det om kunden har brukt og rengjort malesprøyten på en riktig og forsvarlig måte, og/eller om malesprøyten har en reell feil fra produsent. Er det en garantisak skal butikken sende inn en reklamasjon via www.wagnerservice.no.

Når reklamasjonen er sendt inn, mottar butikken en e-post med bekreftelse på at garantien er godkjent. Først når bekreftelsen er mottatt kan ledningen klippes og malesprøyten kasseres. Butikken gir kunden en ny malesprøyte av samme modell vederlagsfritt eller pengene tilbake. Butikken ber om kreditnota fra grossist.